Välkomna till grönt liv.

Välkommen till denna blogg, som egentligen drivs av ett par i en lagom stor stad i Sverige. Jag skriver egentligen då jag som skriver just nu, Lisa, är den som kommer att trumma mina fingrar mot tangenterna medan min bättre (eller galnare) halva Johannes är den som står för mest kunskap om det som denna blogg kommer att handla om, nämligen ett bättre, hållbarare sätt att leva med allt vad det innebär. Det kommer att göras kefir, kombucha och en himla massa annat. Risken finns att det även kommer att handla en del om odling och med Johannes som berättar för mig vad jag ska skriva så kanske det även kommer att dyka upp lite samhällskritik. Man vet aldrig vad som väntar när två personer som brinner för sakerna de gör slår sig samman och skapar en blogg.

Jag hoppas att denna blogg kan leda till att allt fler öppnar upp sina ögon för de möjligheter och tillfällen vi i Sverige faktiskt har för att leva ett hållbarare liv utan att det egentligen behöver påverka vårt sätt att leva allt för drastiskt. Senare under dagen kommer ett inlägg om vattenkefir att dyka upp på bloggen, ett projekt som Johannes är väldigt inne i just nu, här frodas kefirgrynen som aldrig förr.


Välkomna hit, jag hoppas att ni stannar kvar.

Grönhet | |
#1 - - Blogg.se:

Lycka till med din nya blogg!

Upp